
II. Dünya savaşı: Askerler için hazırlanan eğitim materyalleri ve testleri psikologlar geliştirdiler
1953 - Miller (İş analiz yöntemi)
Ayrıntılı görev analizi yöntemini geliştirdi (İş analizi).Bir işin yapılmasındaki tüm işlemlerin adım adım aşamalı olarak belirlenmesi gerektiğini vurguladı.
Öğretim tasarımı sürecinde kullanılan iş analizi, öğrencilerin öğrenme ortamlarında nasıl hareket edeceklerini bildiklerini düşündüğümüz öğrenme sürecini analiz eden ve açıklığa kavuşturan süreçtir.
İş analizinin amacı aşağıda belirtilenleri gerçekleştirmektir:
• Kazanımların belirlenmesi,
• Öğrencilerin çaba harcayacağı görev ve alt görevlerin ayrıntılı biçimde belirlenmesi ve açıklanması,
• Görevi (işi) biçimleyecek olan bilgi türünün (declarative, structural, procedural) belirlenmesi,
• Öğretimsel gelişime uygun öğrenme çıktılarının belirlenmesi,
• Görevlerin öncelik ve sıralamasının belirlenmesi,
• Uygun medya ve öğrenme ortamlarının seçilmesi,
• Performans değerlendirme ve değerlendirmenin yapılandırılması.
Kaynak;slidefinder.net/b/bt%C3%B6_212_%C3%B6%C4%9Fretim_tasarimi_%C3%B6%C4%9Fretim/21028679
http://www.huadm.hacettepe.com.tr/
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder